Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Ποιος, που, πότε και γιατί...
Ο τύπος με το μαύρο κοστούμι και την κόκκινη γραβάτα ονομάζεται Πράκτορας 47, ή σκέτο 47, και είναι ένας γενετικά βελτιωμένος άντρας ώστε να αποτελέσει ένα τέλειο φονικό εργαλείο. Το όνομά του το πήρε από τα δύο τελευταία ψηφία του barcode του, το οποίο φαίνεται ολοκάθαρα, δια γυμνού οφθαλμού και χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια καθώς βρίσκεται πάνω στο κεφάλι του το οποίο είναι εντελώς ξυρισμένο. Σα να κυκλοφορεί κάποιος με ένα τατού στο κούτελο που γράφει το όνομά του.
Προφανώς, οι επιστήμονες που τον δημιούργησαν, χρειάστηκε να δοκιμάσουν σε 46 άλλους προτού φτάσουν σε αυτό το αποτέλεσμα. Στις πληροφορίες που μας δίνει η ταινία μαθαίνουμε ότι έπρεπε να περάσουν δύο δεκαετίες για να δημιουργηθεί ο 47 που διαθέτει μεγάλη δύναμη, εξαιρετική ταχύτητα (όχι μόνο εκτέλεσης αλλά και συνδυαστικής σκέψης), απίστευτη αντοχή, μεγάλη ευφυΐα, κ.ο.κ.
Στην νέα του περιπέτεια... στόχος του είναι μια οργάνωση που σχεδιάζει να δημιουργήσει στρατό βελτιωμένων γενετικά ανθρώπων (δολοφόνων) αφού αποκτήσει το μυστικό της τεχνολογίας πάνω στην οποία βασίστηκε η δημιουργία του 47. Και καθώς επιθυμούν να έχουν έναν ανίκητο στρατό, οι ικανότητες και δυνάμεις των ανδρών τους πρέπει να ξεπερνούν εκείνες του 47. Ο ίδιος μαζί με μια γυναίκα πρόσωπο κλειδί επιχειρούν να τερματίσουν αυτά τα σχέδια ενώ θα έρθουν αντιμέτωποι με αποκαλύψεις σχετικά με τις ρίζες τους. Στην "αρένα" θα αναμετρηθούν με τον πιο θανάσιμο εχθρό.
Προφανώς, οι επιστήμονες που τον δημιούργησαν, χρειάστηκε να δοκιμάσουν σε 46 άλλους προτού φτάσουν σε αυτό το αποτέλεσμα. Στις πληροφορίες που μας δίνει η ταινία μαθαίνουμε ότι έπρεπε να περάσουν δύο δεκαετίες για να δημιουργηθεί ο 47 που διαθέτει μεγάλη δύναμη, εξαιρετική ταχύτητα (όχι μόνο εκτέλεσης αλλά και συνδυαστικής σκέψης), απίστευτη αντοχή, μεγάλη ευφυΐα, κ.ο.κ.
Στην νέα του περιπέτεια... στόχος του είναι μια οργάνωση που σχεδιάζει να δημιουργήσει στρατό βελτιωμένων γενετικά ανθρώπων (δολοφόνων) αφού αποκτήσει το μυστικό της τεχνολογίας πάνω στην οποία βασίστηκε η δημιουργία του 47. Και καθώς επιθυμούν να έχουν έναν ανίκητο στρατό, οι ικανότητες και δυνάμεις των ανδρών τους πρέπει να ξεπερνούν εκείνες του 47. Ο ίδιος μαζί με μια γυναίκα πρόσωπο κλειδί επιχειρούν να τερματίσουν αυτά τα σχέδια ενώ θα έρθουν αντιμέτωποι με αποκαλύψεις σχετικά με τις ρίζες τους. Στην "αρένα" θα αναμετρηθούν με τον πιο θανάσιμο εχθρό.
Η σειρά ταινιών Hitman εμπνεύστηκε από το ομώνυμο εξαιρετικά δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι -όπου δημοφιλές εννοείται στο αντίστοιχο κοινό-, με εκατομμύρια φανατικούς χρήστες και τεράστια επιτυχία. Το έργο είχε να κερδίσει το στοίχημα τής καλύτερης και πιο επιτυχημένης μεταφοράς παιχνιδιού στη μεγάλη οθόνη και απ' ό,τι φαίνεται το έχει καταφέρει. Ο παραγωγός Έιντριαν Ασκάριε, αναφερόμενος σχετικά, υπογράμμισε ότι θυμάται την εποχή που κυριαρχούσε η άποψη ότι δεν υπάρχουν καλές ταινίες που να βασίζονται σε κόμικ μέχρι που βγήκαν οι Blade, X-men, Spiderman, κ.ο.κ. και ανέτρεψαν τα πάντα. Θεωρεί δε ότι είναι η ώρα για τα βιντεοπαιχνίδια να πάρουν τη σκυτάλη και να ευχαριστήσουν τους λάτρεις των ταινιών δράσης και περιπέτειας.
Την είδαμε σε πρώτη προβολή τον Αύγουστο.
Την είδαμε σε πρώτη προβολή τον Αύγουστο.
Συνοπτικές σημειώσεις
- Ο 47 είναι αρκετά δολοφονικός τύπος, κάπως μονόχνωτος, ίσως και εγωκεντρικός, αρκετά κωλόπαιδο... τελικώς, αντιήρωας. Πού είναι το συνεσταλμένο ντροπαλό αγόρι πίσω από τον άνθρωπο-αράχνη ή ο καλός σαμαρίτης και υπέρμαχος του αδύναμου πίσω από τον άνθρωπο-νυχτερίδα! Κανένας συναισθηματισμός για το "εργαλείο" που ονομάστηκε 47 και καθόλου καλοί τρόποι. Τι να τους κάνει; Εδώ μιλάμε για την απόλυτη μηχανή. Ή μάλλον, μιλάμε για την απόλυτη μηχανή μέσα και έξω γιατί ξέρουμε πολλούς άλλους ήρωες -όπως ο κλασικός Σούπερμαν ή οι παραπάνω- που είναι η απόλυτη μηχανή μόνο απ' έξω τους, τη στιγμή που φορούν τη στολή για να μεταμορφωθούν στον ήρωα. Στην καθημερινότητά τους είναι κανονικοί πολίτες, δουλειά-σπίτι, σπίτι-δουλειά, ενώ όλο και κάποιος έρωτας ταράζει τη ρουτίνα τους. Εξέλιξη θα πείτε. Εξελίχθηκαν και οι ήρωες προς το πιο απόλυτο; Ίσως κάποιοι εντοπίσουν τίποτα στίγματα συναισθημάτων μέσα στον 47 αλλά τείνουν τόσο πολύ προς το μηδέν που δε πολυφαίνονται.
- Οι αποκαλύψεις γίνονται σταδιακά και σε όλη τη διάρκεια προς όφελος του θεατή. Επίσης, ο καλός και ο κακός εναλλάσσονται προσωρινά και φέρνουν εκπλήξεις στην οθόνη.
- Σκηνοθετεί ο Αλεξάντερ Μπαχ, που δε θυμάμαι να τον έχουμε συναντήσει κάπου αλλού. Αν όντως είναι πρωτόφαντος μπράβο του για το σύνολο της δουλειάς του.
- Πήρε το μάτι μου μια συνέντευξη όπου οι συντελεστές αναφέρονταν στο στυλ του πράκτορα με τη λέξη GunFu, δηλαδή kungfu με όπλα. Ενδεικτικό της μεταφοράς είναι και το γεγονός ότι οι μέθοδοι, οι κινήσεις, οι σκηνές πάλης σώμα με σώμα και η εμφάνιση του πράκτορα προέρχονται από το βιντεοπαιχνίδι.
- Ο 47 είναι αρκετά δολοφονικός τύπος, κάπως μονόχνωτος, ίσως και εγωκεντρικός, αρκετά κωλόπαιδο... τελικώς, αντιήρωας. Πού είναι το συνεσταλμένο ντροπαλό αγόρι πίσω από τον άνθρωπο-αράχνη ή ο καλός σαμαρίτης και υπέρμαχος του αδύναμου πίσω από τον άνθρωπο-νυχτερίδα! Κανένας συναισθηματισμός για το "εργαλείο" που ονομάστηκε 47 και καθόλου καλοί τρόποι. Τι να τους κάνει; Εδώ μιλάμε για την απόλυτη μηχανή. Ή μάλλον, μιλάμε για την απόλυτη μηχανή μέσα και έξω γιατί ξέρουμε πολλούς άλλους ήρωες -όπως ο κλασικός Σούπερμαν ή οι παραπάνω- που είναι η απόλυτη μηχανή μόνο απ' έξω τους, τη στιγμή που φορούν τη στολή για να μεταμορφωθούν στον ήρωα. Στην καθημερινότητά τους είναι κανονικοί πολίτες, δουλειά-σπίτι, σπίτι-δουλειά, ενώ όλο και κάποιος έρωτας ταράζει τη ρουτίνα τους. Εξέλιξη θα πείτε. Εξελίχθηκαν και οι ήρωες προς το πιο απόλυτο; Ίσως κάποιοι εντοπίσουν τίποτα στίγματα συναισθημάτων μέσα στον 47 αλλά τείνουν τόσο πολύ προς το μηδέν που δε πολυφαίνονται.
- Οι αποκαλύψεις γίνονται σταδιακά και σε όλη τη διάρκεια προς όφελος του θεατή. Επίσης, ο καλός και ο κακός εναλλάσσονται προσωρινά και φέρνουν εκπλήξεις στην οθόνη.
- Σκηνοθετεί ο Αλεξάντερ Μπαχ, που δε θυμάμαι να τον έχουμε συναντήσει κάπου αλλού. Αν όντως είναι πρωτόφαντος μπράβο του για το σύνολο της δουλειάς του.
- Πήρε το μάτι μου μια συνέντευξη όπου οι συντελεστές αναφέρονταν στο στυλ του πράκτορα με τη λέξη GunFu, δηλαδή kungfu με όπλα. Ενδεικτικό της μεταφοράς είναι και το γεγονός ότι οι μέθοδοι, οι κινήσεις, οι σκηνές πάλης σώμα με σώμα και η εμφάνιση του πράκτορα προέρχονται από το βιντεοπαιχνίδι.
Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Μπαχ
Ηθοποιοί: Ρούπερτ Φρεντ, Κιαράν Χάιντς, Ζάκαρι Κουίντο, Χάνα Γουέρ
Από την Odeon
Από την Odeon
Για να σας ανοίξω την όρεξη...
- Ποια είναι η νεαρή Κάτια (Hannah Ware) που δεν έχει μνήμες από τους γονείς της, ζει μόνη και απομονωμένη κοινωνικά ενώ πρέπει να βρει τον άντρα με το όνομα Λιτβένκο που είναι ο πατέρας της;
- Ποιοι είναι εκείνοι που την καταδιώκουν και πρέπει να τρέχει ή να κρύβεται; Και αν οι κυνηγοί είναι τόσο εξελιγμένοι πως στον κόρακα καταφέρνει ένα κορίτσι να ξεφεύγει;
- Συγγραφέας-σεναριογράφος του φιλμ είναι ο Skip Woods. Δουλειές του ίδιου είναι και τα εξής πασίγνωστα: X-Men Origins: Wolverine, Swordfish, A Good Day to Die Hard, The A-Team. (Το γεγονός αυτό βρίσκεται στα υπέρ μόνο αν σου άρεσαν κάποια από τα παραπάνω, έτσι;)
- Μια ατάκα που θα μείνει, θαρρώ: Όχι, δεν είμαι εγώ κλεισμένος εδώ μέσα μαζί σου. Εσύ είσαι κλεισμένος εδώ μέσα μαζί μου.
Και για να σας την κλείσω...
- Ποια είναι η νεαρή Κάτια (Hannah Ware) που δεν έχει μνήμες από τους γονείς της, ζει μόνη και απομονωμένη κοινωνικά ενώ πρέπει να βρει τον άντρα με το όνομα Λιτβένκο που είναι ο πατέρας της;
- Ποιοι είναι εκείνοι που την καταδιώκουν και πρέπει να τρέχει ή να κρύβεται; Και αν οι κυνηγοί είναι τόσο εξελιγμένοι πως στον κόρακα καταφέρνει ένα κορίτσι να ξεφεύγει;
- Συγγραφέας-σεναριογράφος του φιλμ είναι ο Skip Woods. Δουλειές του ίδιου είναι και τα εξής πασίγνωστα: X-Men Origins: Wolverine, Swordfish, A Good Day to Die Hard, The A-Team. (Το γεγονός αυτό βρίσκεται στα υπέρ μόνο αν σου άρεσαν κάποια από τα παραπάνω, έτσι;)
- Μια ατάκα που θα μείνει, θαρρώ: Όχι, δεν είμαι εγώ κλεισμένος εδώ μέσα μαζί σου. Εσύ είσαι κλεισμένος εδώ μέσα μαζί μου.
Και για να σας την κλείσω...
- Η υπερβολή, της υπερβολής, ω υπερβολή! Αν ψάχνετε κάτι ρεαλιστικό ή κάτι που να ακουμπά στους νόμους της λογικής και φυσικής -όπως τους μάθαμε στο σχολείο- μην πλησιάσετε.
- Πως περνούν τόσα όπλα από τους ανιχνευτές των αεροδρομίων;
- Γιατί δεν είδαμε ποτέ τη Σιγκαπούρη;
- Γιατί οι κακοί θέλουν ντε και καλά το μυστικό της δημιουργίας του 47 όταν είναι σε θέση να δημιουργήσουν καλύτερα μοντέλα;
- Πως περνούν τόσα όπλα από τους ανιχνευτές των αεροδρομίων;
- Γιατί δεν είδαμε ποτέ τη Σιγκαπούρη;
- Γιατί οι κακοί θέλουν ντε και καλά το μυστικό της δημιουργίας του 47 όταν είναι σε θέση να δημιουργήσουν καλύτερα μοντέλα;
Βρήκα πολλές εικαστικές παραλλαγές σερφάροντας με θέμα τον πράκτορα 47, πολύ ενδιαφέρουσες ομολογώ. Παρόλα αυτά, οι αγορές προτιμούν να προτείνουν πάντα την πιο συνηθισμένη και κοινότυπη. Προφανώς θεωρούν ότι αυτά θέλει ο κόσμος, όμως ο κόσμος έχει αφήσει πίσω του πια τις δεκαετίες 90 και 00 κατά τις οποίες γιγαντώθηκαν και τελειοποιήθηκαν τα εφέ ενώ παρουσιάστηκε μεγάλη παραγωγή σε ταινίες φαντασίας και δράσης! Θεωρώ ότι ο κόσμος δε θα έχει κανένα πρόβλημα αν έρθει αντιμέτωπος με κάτι διαφορετικό και φρέσκο. Το αντίθετο. Ίσως του σφηνωθεί στο μυαλό η ιδέα ότι έχεις να του προσφέρεις κάτι διαφορετικό ή φρέσκο. Όμως να έχεις!
Βρήκα και μια σελίδα που αφιέρωσε χρόνο εντοπίζοντας τα "λάθη" στο αστικό τοπίο της Σιγκαπούρης που εμφανίζεται στην αφίσα (όχι στην Ελληνική). Δε ξέρω αν αξίζει καν να ασχοληθεί κανείς δεδομένου ότι μιλάμε για "παραμύθι" -κανείς δεν υποστήριξε ότι βλέπουμε ντοκιμαντέρ!- αλλά αν θέλεις να ρίξεις μια ματιά μπες εδώ.