Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασίες: Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Ιόντα θανάτου * Ο βυθός αλλιώς ** Διηγήματα: Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες * Πέτα μακριά, Πέπε ** Διάφορα άλλα: Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης * λοιπόν, * Ναι, αρνούμαι * Η άλλη πλευρά ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Μην κοιτάξεις πίσω

Στο αστυνομικό της μυθιστόρημα, η Ελευθερία Μεταξά, αφηγείται την ιστορία της Φαίδρας. Μιας νοσηλεύτριας μεγαλωμένης σε ορφανοτροφείο, προδομένη από τον μοναδικό άντρα που αγάπησε, και που μπλέκεται σε μια εγκληματική ιστορία με φονικά και αίμα όταν φέρνουν στο νοσοκομείο που εργάζεται έναν βαρύτατα τραυματισμένο.
Κι ενώ το βιβλίο ξεκινά χλιαρά, θυμίζοντας και λίγο ρομαντική ιστορία, συνεχίζει δυναμικά και γίνεται ολοένα και πιο ενδιαφέρον. Μετά από τις πρώτες σελίδες αρχίζει το καλό -όπως χαρακτηριστικά συνηθίζουμε να λέμε. Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα από την πλευρά του εμπλεκόμενου βασικού ήρωα, της Φαίδρας, και όχι από την πλευρά του νόμου-αστυνόμου-ερευνητή-ντετέκτιβ κ.ο.κ. Η ηρωίδα της τολμά να βουτήξει σε βαθιά νερά, βαθύτερα από τα μέτρα της, ορμόμενη από την έμφυτη τάση του ανθρώπου να γνωρίζει το παρελθόν του και τους ανθρώπους που το σημάδεψαν και συνεχίζει υπολογίζοντας περισσότερο στο ένστικτό της παρά στις όποιες διερευνητικές της ικανότητες.
Θα μπορούσε να γραφτεί ως διήγηση εξιστορώντας τα γεγονότα σαν κάποιος τρίτος που δε σχετίζεται με την ιστορία -μια πιο τολμηρή και δύσκολη προσέγγιση είναι πάντα η γραφή ως αφήγηση από τον ίδιο τον δράστη- αλλά τούτη η προσέγγιση φαίνεται ότι ταιριάζει στο ύφος τής Ελευθερίας Μεταξά, την καλύπτει λογοτεχνικά ενώ χειρίζεται πολύ καλά την ιστορία της, προσφέρει δράση και αγωνία, καλή πλοκή και δεν προδίδει τα μυστικά της -τα χαρτιά που κρατά στα χέρια της- παρά μονάχα την κατάλληλη στιγμή προς τέρψη του αναγνώστη της.
Όσο κορυφώνεται η δράση και το μυστήριο τόσο πιο καλό γίνεται, αγωνιώδες και μη προβλέψιμο. Τα δε μυστικά κρύβονται επιμελώς από τη συγγραφέα μέσα σε προσεκτικά επιμελημένες προτάσεις και σκηνές ώστε να προβεί στις αποκαλύψεις την κατάλληλη στιγμή. Διακρίνω την ικανότητά της να παρασύρει τον αναγνώστη της όπως και όπου εκείνη θέλει.
Πρόκειται για τέλεια δομημένο μυθιστόρημα που διαβάζεται άνετα, διαθέτει ρέουσα και όμορφη γραφή.
Ευχαριστώ την Ελευθερία Μεταξά για την προσφορά του βιβλίου

Περισσότερα από/για την Ελευθερία Μεταξά:
Η Ελευθερία Μεταξά για το "Μην κοιτάξεις πίσω" (συνέντευξη)
Μαύρα, σαν τον έβενο μαλλιά
Για καφέ με την Ελευθερία Μεταξά

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Η άλλη πλευρά, Γιώργου Λύπα4ος όροφος, Μάριου Λιβάνιουλοιπόν, Ευτυχίας ΚατελανάκηΤο ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Πέτα μακριά, Πέπε, Δαμιανός ΑγραβαράςΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη ΣμίχεληΟ βυθός αλλιώς, Μαρίας ΒουζουνεράκηΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΙόντα θανάτου, Σοφίας ΕλευθεριάδουΝαι, αρνούμαι, Χάρη ΒαρούτηΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα