Στα τυπικά...
Πρόκειται για μια σύνθεση κειμένων από τα έργα του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου με τον ίδιο και τη Σοφία Καζαντζιάν, που συνδυάζει την αφήγηση με το σωματοποιημένο θέατρο και αποτελείται από μια σύνθεση κειμένων από τα μεγαλύτερα έργα του Νίκου Καζαντζάκη με κεντρικό κορμό την Ασκητική.
Πρόκειται για μια σύνθεση κειμένων από τα έργα του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου με τον ίδιο και τη Σοφία Καζαντζιάν, που συνδυάζει την αφήγηση με το σωματοποιημένο θέατρο και αποτελείται από μια σύνθεση κειμένων από τα μεγαλύτερα έργα του Νίκου Καζαντζάκη με κεντρικό κορμό την Ασκητική.
Στην παράσταση...
Μελωδίες που συμπάσχουν με τα συναισθήματα και τις αναζητήσεις του ήρωα, χορογραφίες που διαγράφουν με το κορμί εκείνα όσα οι λέξεις δε τα φτάνουν, δε προλαβαίνουν, δεν αρκούν. Υπέροχο κείμενο ερμηνευμένο με πειθαρχεία, απλότητα, σύνεση και μια ασπρόμαυρη εικόνα που αλλοιώνεται μόνο από λίγο κόκκινο, όπως το αίμα, η αγάπη, η καρδιά. Προφανώς, τόσα αρκούν για να πλημμυρίσει η μαγεία το χώρο γιατί πώς αλλιώς να εξηγήσεις την απόλυτη σιωπή του κοινού και το παρατεταμένο χειροκρότημα στην αυλαία!
Η μουσική, γραμμένη από τον Μάριο Ιορδάνου για την παράσταση, μας κέρδισε από τις πρώτες νότες. Δύσκολα θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί μια άλλη, πιο ταιριαστή από αυτή τη μελωδία, για να ντύσει το εγχείρημα. Η ατμοσφαιρική αισθητική και οι χορογραφίες συντέλεσαν στο αποτέλεσμα προσφέροντας ένταση, επαγρύπνηση των αισθήσεων, ανάταση ή ψυχική άβυσσο όσο η υπέροχη χροιά του Μάνου Ιορδάνου γοήτευε ακόμη περισσότερο τα αφτιά.
Ερχόμαστε από μια σκοτεινή άβυσσο, καταλήγουμε σε μια σκοτεινή άβυσσο, το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε ζωή. (Ασκητική, Νίκος Καζαντζάκης, 1922-1923)
Το σύνολο λειτούργησε με τρόπο αισθαντικό και αναγεννησιακό ενώ κάλλιστα σε κάνει να θαυμάσεις τον Καζαντζάκη, αν δεν έχεις άλλη προγενέστερη επαφή με το έργο του, απόδειξη ότι ο Μάριος και η Σοφία έχουν επιτύχει σε όλα.
Τι είναι αγάπη;
Δεν είναι συμπόνοια μήτε καλοσύνη.
Στη συμπόνοια είναι δύο, αυτός που πονά κι αυτός που συμπονάει.
Στην καλοσύνη είναι δύο, αυτός που δίνει κι αυτός που δέχεται.
Μα στην αγάπη είναι ένα.
Σμίγουν οι δύο και γίνονται ένα.
Δεν ξεχωρίζουν.
Το εγώ και εσύ αφανίζονται.
Αγαπώ θα πει χάνομαι.
Υπέροχες ερμηνείες σε γνωστά κείμενα του Καζαντζάκη, λιτή και απέριττη σκηνική παρουσία, μονοχρωματικό περιβάλλον, κίνηση, μουσική...
Οι συντελεστές έκαναν τα πάντα για να μαγέψουν το κοινό ενώ παράλληλα δεν υποτίμησαν ούτε στο ελάχιστο το έργο του μεγάλου Έλληνα συγγραφέα.
Εκείνος, ένας άντρας -στα δύο. Εκείνη, η καρδιά του. Σκοτάδι, φως και δυο άνθρωποι που, κάθε φορά, αφήνουν κάτι από την ψυχή τους προς τέρψη του κοινού.
Εκείνος, ένας άντρας -στα δύο. Εκείνη, η καρδιά του. Σκοτάδι, φως και δυο άνθρωποι που, κάθε φορά, αφήνουν κάτι από την ψυχή τους προς τέρψη του κοινού.
Έμαθα και ότι...
Ο Μάριος Ιορδάνου, εμπνευστής της ιδέας, πρωτοπαρουσίασε το έργο με τεράστια επιτυχία στο Griechische Kulturstiftung στο Βερολίνο τον περασμένο Νοέμβριο σε συνδιοργάνωση των Εκδόσεων Καζαντζάκη με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού στο Βερολίνο, το Ίδρυμα Παλλάδιον και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Ο Μάριος Ιορδάνου, εμπνευστής της ιδέας, πρωτοπαρουσίασε το έργο με τεράστια επιτυχία στο Griechische Kulturstiftung στο Βερολίνο τον περασμένο Νοέμβριο σε συνδιοργάνωση των Εκδόσεων Καζαντζάκη με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού στο Βερολίνο, το Ίδρυμα Παλλάδιον και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Συντελεστές:
Διασκευή - Απόδοση κειμένων: Μάριος Ιορδάνου, Σοφία Καζαντζιάν
Καλλιτεχνική και σκηνοθετική επιμέλεια: Μάριος Ιορδάνου
Χορογραφίες: Σοφία Καζαντζιάν
Μουσική- Σύνθεση: Μάριος Ιορδάνου
Ενορχήστρωση: Μάνος Αντωνιάδης, Φώτης Μαντζαρίδης
Φωτισμοί: Πάνος Γκόλφης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Πέννυ Γκριτζάπη
Παίζουν: Μάριος Ιορδάνου, Σοφία Καζαντζιάν
Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00
Δείτε το βίντεο και εδώ.
Τα πλάγια γράμματα είναι αποσπάσματα από τα κείμενα της παράστασης.
Διαβάστε την Ασκητική του Νίκου Καζαντζάκη.