Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασίες: Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ * 4ος όροφος * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Ιόντα θανάτου * Ο βυθός αλλιώς ** Διηγήματα: Pelota * Backpack: Ιστορίες χίμαιρες * Πέτα μακριά, Πέπε ** Διάφορα άλλα: Βιβλιοδώρα από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης * λοιπόν, * Ναι, αρνούμαι * Η άλλη πλευρά ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη * Ρόνι ο Σαλιγκαρόνης

Destino

Δύο τεράστιες φυσιογνωμίες του 20ου αιώνα συνεργάστηκαν για αυτό το μικρού μήκους animation. Μικρό όσο ένα τραγούδι. Μεγάλο όσο το άπειρο.
Ο σημαντικότερος εμπνευστής κινουμένων σχεδίων, ο Γουόλτ Ντίσνεϊ συναντά τον ογκόλιθο σουρεαλιστή καλλιτέχνη, τον Σαλβαντόρ Νταλί, όταν κατά το 1945 ο ζωγράφος σχεδίασε την ιστορία που με τη βοήθεια ενός συνεργάτη του Ντίσνεϊ, του Τζον Χεντς, της δόθηκε η κίνηση. Εργάστηκαν 8 μήνες αλλά η ταινία παρέμεινε ανολοκλήρωτη μέχρι που, 58 χρόνια μετά, συνέθεσαν όλα τα αρχεία της εταιρίας και ολοκλήρωσαν το πρότζεκτ.
Η ταινία βασίζεται εξ ολοκλήρου στον σουρεαλιστικό κόσμο του Νταλί και στο προσωπικό του ύφος σαν καλλιτέχνη με αναφορές στο Φρόιντ. Οι πολλαπλής έννοιας εικόνες αλλάζουν, μεταβάλλονται, αναδιοργανώνονται και προσαρμόζονται στα μάτια μας υπογράφοντας ένα ντουζ συναισθημάτων.



Το φιλμ διηγείται την ιστορία του Χρόνου. Μια προσωποποιημένη εκδοχή του και την ανικανότητά του να κατανοήσει τον πόθο του για μία θνητή. Οι σκηνές ενσωματώνουν μια σειρά σουρεαλιστικών πινάκων του Νταλί μαζί με χορό και μεταμορφώσεις, εμπνευσμένες από τη δουλειά του Φρόυντ για το υποσυνείδητο και περιέχουν κρυφές ή διπλής ανάγνωσης εικόνες.

Ο Νταλί είχε πει: "Entertainment highlights the art, its possibilities are endless."  ενώ σχετικά με την πλοκή ανέφερε ότι: "A magical display of the problem of life in the labyrinth of time."  και ο Ντίσνεϊ ότι:  "A simple story about a young girl in search of true love."*

Και όλα αυτά υπό τις νότες ενός, επίσης, μαγικού τραγουδιού που κατά την άποψή μου προσθέτει θετικά στο αποτέλεσμα.
Ανατρίχιασα σε τρία τέσσερα σημεία και αυτό από μόνο του για μια ταινία τόσο σύντομη -περίπου 6 λεπτά- κάτι λέει. Οι λάτρεις των έργων του Ισπανού ζωγράφου ή γενικότερα του σουρεαλισμού θα το αγαπήσουν πολύ. Το ίδιο και οι λάτρεις της καλής μουσικής. Εκείνης που καταφέρνει να σε ταξιδέψει από τις πρώτες νότες, να σε κάνει να ονειρευτείς και να σε ξεναγήσει σε άλλους κόσμους. Και αυτό το τελευταίο, εδώ, φέρει μια ρεαλιστική αξία.
*Η διασκέδαση κορυφώνει (αναδεικνύει) την τέχνη. Οι δυνατότητές της είναι άπειρες. Μία μαγική ανάδειξη του προβλήματος της ζωής στο λαβύρινθο του χρόνου. Μια απλή ιστορία για ένα νεαρό κορίτσι που αναζητά την αληθινή αγάπη.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Η άλλη πλευρά, Γιώργου Λύπα4ος όροφος, Μάριου Λιβάνιουλοιπόν, Ευτυχίας ΚατελανάκηΤο ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουBackpack: Ιστορίες χίμαιρεςΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Πέτα μακριά, Πέπε, Δαμιανός ΑγραβαράςΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη ΣμίχεληΟ βυθός αλλιώς, Μαρίας ΒουζουνεράκηΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΙόντα θανάτου, Σοφίας ΕλευθεριάδουΝαι, αρνούμαι, Χάρη ΒαρούτηΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα