Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθoπλασίες: Από τις στάχτες της Καντάνου * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Ιόντα θανάτου * Ο βυθός αλλιώς * Ο εραστής του Ντεβ Μάρτιν * Μ' ένα ζευγάρι σαγιονάρες * Το ταξίδι μιας στιγμής ** Διηγήματα: Backpack: Ιστορίες χίμαιρες * Πέτα μακριά, Πέπε ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης * λοιπόν, * Ναι, αρνούμαι * Η άλλη πλευρά *** Παιδικά: Από τη σοφίτα στα άστρα *** Μουσικό άλμπουμ: The 12 Kalikatzari of Christmas *** Εγκυκλοπαίδεια: Rock Around... Troubadours

Το τάβλι

Για την ιστορία:
Το τάβλι πρωτοανέβηκε τον Φεβρουάριο του 1972 με σκηνοθέτη τον Κάρολο Κουν και πρωταγωνιστές τους Νικήτα Τσακίρογλου και Γιάννη Μόρτζο. Έκτοτε, το έργο του Δημήτρη Κεχαΐδη, συνεχίζει να ανεβαίνει στα θέατρα δείχνοντας τη δυναμική του με το πάντα επίκαιρο θέμα του.

Για το έργο:
Το μονόπρακτο στήθηκε πάνω σε μία παρτίδα τάβλι. Οι πρωταγωνιστές του, δύο κουνιάδοι -ο Κόλιας έχει παντρευτεί την αδερφή του Φώντα- ξεκινούν την αγαπημένη τους καθημερινή συνήθεια. Μία παρτίδα τάβλι. Διαφορετικοί άνθρωποι που συμπράττουν περισσότερο λόγο της συγγένειάς τους και λιγότερο επειδή απολαμβάνουν ο ένας την παρέα του άλλου. Ο Φώντας, άνθρωπος της πιάτσας και μικρολαμόγιο αλλά κάπως αφελής (γι' αυτό και παραμένει αποτυχημένος), επιδιώκει να πείσει τον Κόλια να κάνουν μαζί μια "δουλειά" προκειμένου να πιάσουν την καλή με τη βοήθεια της αδερφής του Καλλιόπης. Ο Κόλιας επιβιώνει πουλώντας λαχεία και παράλληλα ονειρεύεται να εκδώσει ένα αυτοβιογραφικό βιβλίο για την αντιστασιακή του δράση. Ο Φώντας, προφανώς, αρκείται στο να σκέφτεται ή να εφευρίσκει τρόπους για να βγάλει εύκολο χρήμα.
Το παιχνίδι ξεκινά και ταυτόχρονα, ανάμεσα στις ζαριές, ξεκινούν και οι προσπάθειες του Φώντα να σερβίρει το σχέδιό του στον συμπαίχτη του.
Οι διάλογοι συμπληρώνουν με το δικό τους τρόπο τη νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας. Η ατμόσφαιρα του έργου είναι φυσικά εποχής, αλλά αυτό δε του αφαιρεί σε αξία ή ενδιαφέρον εφόσον παραμένει πάντα επίκαιρο αναδεικνύοντας την μεταπολεμική πραγματικότητα.
Οι Κωνσταντίνος Κάππας -που υπογράφει και την σκηνοθεσία- και Σωκράτης Πατσίκας προσφέρουν τους καλούς τους εαυτούς προς τέρψιν του κοινού κάνοντας ό,τι είναι απαραίτητο για την επιτυχία της παράστασης αλλά και για να σταθούν στο ύψος των απαιτήσεων των ρόλων τους.
Απολαυστική παράσταση με εντάσεις, άλλοτε γέλιο, και συνεχείς ανατροπές που παίζεται σε μια πραγματική αυλή του περασμένου αιώνα, δηλαδή στο πιο τέλειο σκηνικό που θα μπορούσε να έχει.