Ο Μανώλης Μαυροματάκης |
Ένα θεατρικό έργο που βασίζεται σε μια ταινία. Παίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία της Αλίκης Δανέζη-Knutsen.
Ο Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ έκανε την πολυβραβευμένη ταινία και ο Άλμπερτ Όστερμάιερ έγραψε το θεατρικό έργο.
1984, το έτος. Ανατολικό Βερολίνο, ο τόπος. Ο διάσημος θετρικός συγγραφέας Γκεόργκ Ντράιμαν και η ηθοποιός και σύντροφός του Κρίστα-Μαρία Ζίλαντ, παρακολουθούνται από τον αξιωματούχο της Στάζι, Γκερντ Βίσλερ. Ο ερωτευμένος υπουργός Μπρούνο Χέμπφ είναι εκείνος που προτρέπει τον Βίσλερ να παρακολουθήσει το ζευγάρι καθώς ο πόθος του για την Κρίστα-Μαρία είναι μεγάλος. Ο αξιωματούχος της Στάζι γίνεται η μόνιμη σκιά για το ζεύγος, καταγράφει τα πάντα από τη ζωή τους, μέχρι που αρχίζει να συμπαθεί το ανύποπτο ζευγάρι. Και τότε, αλλάζουν όλα.
Η Άννα Μάσχα επί σκηνής |
Δύσκολο έργο για να "αποδοθεί" πάνω σε μία σκηνή. Οι πολλοί χώροι του το κάνουν δυσκίνητο σε σχέση με τη στατικότητα της θεατρικής σκηνής. Όμως, στο "Θησείον" έγινε μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια για να μπορέσει να στηθεί το έργο με ευρηματικό τρόπο. Σε έναν ενιαίο χώρο κινούνται όλοι μαζί οι ηθοποιοί -ταυτόχρονα- και συνυπάρχουν όλοι μαζί οι "τόποι" του έργου, ταυτόχρονα. Έτσι, οι εναλλαγές γίνονται εύκολα, όσο λίγα βήματα από τον ένα "δωμάτιο" στο άλλο, χωρίς αυτό να μπερδεύει τον θεατή και να προκαλεί σάστισμα.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Άννα Μάσχα, Μανώλης Μαυροματάκης, Φάνης Μουρατίδης, Κώστας Μπερικόπουλος, Γιώργος Συμεωνίδης. Ο τελευταίος, δε, υποδύεται επτά [!] μικρότερους ρόλους, επίσης, με τρόπο ευρηματικό, ώστε να μπορεί ο ηθοποιός να ανταπεξέλθει -να περάσει- από τον έναν ρόλο στον άλλο, χωρίς να έχει την πολυτέλεια να βγει από τη σκηνή και, ταυτόχρονα, χωρίς να μπερδεύει τον θεατή.
Ο Φάνης Μουρατίδης επί σκηνής |
Όμορφη και πολύ συμπαθητική η προσέγγιση του έργου. Κάποιες στιγμές θα το ήθελα πιο "δυνατό". Ίσως, να περίμενα μεγαλύτερες εντάσεις στις πιο έντονες στιγμές και δεν τις ένιωσα.