Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Νουβέλα: Αγόρια και κορίτσια ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Βασανίζομαι!

Ο Γιώργης Κοντοπόδης σε φωτογραφία για τον κωμικό μονόλογο «Βασανίζομαι!»

Μην πείτε ότι δεν έχετε δει ποτέ το συγκεκριμένο γκράφιτι στους δρόμους της Αθήνας και όχι μόνο! Προσωπικά έτυχε να το συναντήσω ακόμα και στην Παλαιά Φώκαια και συγκεκριμένα αμέσως μετά την περιοχή, πηγαίνοντας προς Σούνιο, όπου υπάρχουν πολλά υπόγεια χαρακώματα. Ένα από αυτά χρησιμοποιείται ως πεζοδιάβαση καθώς σε οδηγεί στη θάλασσα –ήταν ο λόγος της στάσης μας– κι εκεί ακριβώς υπάρχουν κάποια εγκαταλειμμένα κτήρια, που κάποτε προορίζονταν για ξενοδοχεία, οι τοίχοι των οποίων, σήμερα, αποτελούν καμβά για τα γκράφιτι. Τα περισσότερα από αυτά όμως είναι περιστασιακά ενώ το συγκεκριμένο, το «βασανίζομαι», εμφανίζεται ολόιδιο σε πλήθος σημείων πυροδοτώντας την έμπνευση των δημιουργικών ανθρώπων, όπως έγινε και με τον Αντώνη Τσιπιανίτη-Αθερινού. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά. Ο Αθερινός έγραψε την ιστορία του ανθρώπου πίσω από το «βασανίζομαι» με τον τρόπο που τον «είδε» και ο Αλέξανδρος Λιακόπουλος σκηνοθέτησε τον Γιώργη Κοντοπόδη που υποδύεται τον ήρωα στη θεατρική σκηνή.

Ο Γιώργης Κοντοπόδης σε φωτογραφία για τον κωμικό μονόλογο «Βασανίζομαι!»

Στην υπόθεση, ο Φωκίων Λαχταρίδης είναι ο άνθρωπος που τα βράδια παίρνει το σπρέι του, βγαίνει στους δρόμους και γράφει το «βασανίζομαι». Είναι εκείνος που είδε τη ζωή του να διαλύεται μέσα σε έξι μέρες αλλά και ν' αναγεννιέται την έβδομη από τις στάχτες της, ως άλλος Φοίνικας. Είναι ο τύπος που στέκεται μπροστά μας και επιχειρεί το άνοιγμα, παίρνει βαθιά ανάσα και ξεκινά την αφήγησή του, ξεδιπλώνει μνήμες και γεγονότα που τον οδήγησαν στη νέα του αρχή.
Ένας δύσκολος, επίπονος δρόμος αυτή η πρωτοπρόσωπη αφήγηση με τα συναισθήματα να εναλλάσσονται γρήγορα, με ποικίλες αποχρώσεις υφών, με απίστευτη τραγικότητα τη μια στιγμή και γέλιο την άλλη, συγκίνηση και πλατιά χαμόγελα μαζί... σε ένα μπρα-ντε-φέρ συνεχόμενων προκλήσεων με τη ζωή. Ο ήρωας αυτός είναι η προσωποποίηση της ανασφάλειας, της απόγνωσης, της απελπισίας αλλά και ένα σύμβολο χειρισμού της κοινωνικής δομής ή του συστήματος ή όπως θέλετε πείτε το και είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, ένας από εμάς, αν όχι εμείς οι ίδιοι. Εξού και η ταύτιση είναι δεδομένη, εξού και πολλοί θα είναι αυτοί που θα νιώσουν το άγγιγμα μέσα τους.

Ο Γιώργης Κοντοπόδης στέκεται επάξια στο ύψος του χαρακτήρα, αναδεικνύοντας όλες τις συναισθηματικές μεταπτώσεις του, τους προβληματισμούς του και κάθε στοιχείο της ψυχοσύνθεσής του. Επίσης, έχει να διαχειριστεί και τα άλλα πρόσωπα, που εμπλέκονται στο έργο, και μάλιστα το καταφέρνει με άνεση καθώς περνά από τον έναν ρόλο στον άλλο γρήγορα, ευδιάκριτα και αποτελεσματικά. Μεταφέρει όλες τις μεταπτώσεις του Φωκίωνα εύγλωττα και αντιπροσωπευτικά, φωτίζοντας το σύμπαν του – τόσο το εσωτερικό, δηλαδή το τι συμβαίνει μέσα του, όσο και το εξωτερικό, δηλαδή την κοινωνία, την οικογένεια και τον περίγυρο.
Η σκηνοθεσία από τον Αλέξανδρο Λιακόπουλο προσφέρει τα εχέγγυα μιας ολοκληρωμένης παρουσίασης από κάθε άποψη και επιτρέπει στον χαρακτήρα να αναδειχθεί μέσα από τη λιτότητά του.

Σύγχρονο ελληνικό θέατρο που αγγίζει ή δημιουργεί ένα πλήθος συναισθημάτων και ταύτιση. Ένα έργο που αντικατοπτρίζει την κοινωνία (μας, σήμερα) και τη θέση του ατόμου μέσα σε αυτή και που μπορεί να τοποθετείται σε μια περασμένη δεκαετία όμως είναι διαχρονικό και πάντα επίκαιρο. Ψυχαγωγεί, διασκεδάζει και γοητεύει.. αφήνει αντίκτυπο και ανοίγει θέματα προς συζήτηση ή περισυλλογή.




ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη Μπαλόγλου΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας Σερίφη
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη